Vidste du, at mange kvinder er bange

for at komme til at tisse under sex?

Du må faktisk heller ikke drukne dræbersnegle med ølfælder. Dræbersnegle er nemlig også underlagt dyrebeskyttelse, og drukning er dyreplageri.

Og hvis du har ledsmerter, så kan et vægttab på 10 % af din vægt reducere ledsmerter og stivhed med 28 %.

Selv tak!

Måske ramte disse guldkorn af viden ikke præcis dig, der hvor du er i dit liv.

Og det skal de heller ikke. De er nemlig målrettet modtagere, der har signet op til præcis disse emner, fordi emnerne talte til dem.

Og så er de naturligvis alle sammen koblet op på en løsning – et produkt eller en service.

Disse eksempler på viden er alle sammen nogle, jeg som tekstforfatter har samlet op. Jeg er i den grad blevet generalist på de uendeligt mange emner! Jeg ved lidt om meget. Og meget om tekstforfatning.

Men tilbage til dig. Udfordringen for mange virksomheder (små som store) er, at det kan det være SUPER-svært at se udover sit produkts eller sin services konkrete features, når det skal sælges.

Vi vi bare så gerne beskrive, hvor FANTASTISK vores produkt eller service  er.

Er det ikke rigtigt?

Den dårlige nyhed er, at dine modtagere eller leads ikke nødvendigvis synes, at dit produkt er så utrolig fantastisk.

”De forstår det bare ikke endnu! De skal vide MERE”, tænker du måske.

Men det skal de ikke.

Og det vil de ikke.

Din målgruppe er allermest interesseret i sig selv. Ligesom du og jeg er mest interesseret i vores egne problemer.

Vores egne problemer er bare lidt mere interessante end andres. Og vores drømme er mere spændende, ik? (Afsløring: Det synes din bedste ven ikke…). Dit stjernetegn er også mega interessant – men din kollega synes, at hendes er lidt mere interessant. Kan du genkende det?

Og derfor skal du tale en helt masse til dine kunders  udfordringer og lidt mindre om dit produkts fortræffeligheder.

Dit produkt er deres løsning.

Det er sådan, du sælger, uden at virke sælgende.

Som tekstforfatter har jeg set uendeligt mange SKØNNE produkter og services. Og dem, der virkelig sælger, er dem der forstår at tale relevant til deres modtageres udfordringer.

Det er det, jeg gør for dig.

Overskriften, du læste herover om kvinder, der er bange for at tisse under sex, var en del af en e-mail-kampagne med produktprøver, og produktet var et bind.

Det andet afsnit om sneglene var en del af en indholdsproduktion med blandt andet SEO for øje, og produktet var en vidensbank og et nyhedsbrev.

Det tredje afsnit om ledsmerter var en del af et kundeprogram, der hjalp mennesker med ledsmerter, som ønskede et vægttab, og produktet var en smertestillende pille.

Vil du også have tekster, der sælger dit produkt eller din service?

Det handler ofte om kemi

(men jeg har selvfølgelig også et CV)

  • Senior tekstforfatter i Danmarks største reklamebureau, Merkle (Tidl. Magnetix)
  • Journalist på Danmarks største boligmedie, Videncentret Bolius.
  • Kommunikationsspecialist i en stor global virksomhed, Struers.
  • PR-medarbejder, konceptudvikler og caster i tv-brancen, Koncern tv og film.

Derudover er jeg:

  • Forfatter (Bla. til inspirationsbogen Tag ud med dine børn).

  • Certificeret Life & Business Coach fra Sofia Manning.

  • Cand. mag i Medievidenskab fra Københavns Universitet.
  • Bachelor i Kommunikation fra Aalborg Universitet.
Mød din vagthund på nettet

Og når jeg ikke er indholdsskaber?

Jeg er nordjyde, opvokset i en lille landsby, hvor det nærmeste lyskryds (og i en årerække, min barndoms største attraktion), lå 10 km væk fra mine forældres gård. I dag bor jeg  i en forstad til København, hvor der "kun bor gamle mennesker" (Citat min teenagedatter).

Jeg er gift med den mand, jeg, i mine teenageår, kun troede, jeg skulle drømme om. Jeg er mor til to unge damer, bonusmor til en mere ung dame (#strongindependentwoman) og bonusmor til en voksen, ung mand.

Vores hund, Babbitt, er opkaldt efter Tabitha Babbitt, kvinden, der opfandt rundsaven, og vores kat hedder Hannah, fordi det hedder min bonusdatters søde venindes lillesøster - og det var det eneste navn, pigerne kunne blive enige om.

Jo ældre og mere uafhængige mine børn bliver, des mere bliver jeg en overengageret hunde- og kattemor.

Jeg går, vandrer, hiker (hvad end, der lyder bedst i dine ører) gerne solen sort, når jeg har muligheden. Det er, når jeg går, at alt falder på plads i mit hoved, de store ideer opstår, og de uoverskuelige problemer løser sig selv. Jeg træner i mit lokale center, så jeg forhåbentligt kan bliver meget gammel, og min ambition er at blive så god til step fittnes, at jeg kan steppe mig igennem en hel holdtime.

Certificeret Life & Business Coach

Jeg er også certificeret Life & Business coach fra Sofia Manning.

Jeg har ofte fået spørgsmålet - Rikke, hvordan hænger coaching og kommunikation sammen?

For mig er det åbenlyst. 

De absolut vigtigste redskaber, som jeg har i min marketing-værktøjskasse er adfærdspsykologiske redskaber. Det er dem, der kan bygge præcis den kommunikation, som får mennesker til at handle på den måde, vi (der vil sælge eller påvirke til handling) ønsker, at de skal handle.

Det er en stor magt at have, og  derfor er det også min overbevisning, at vi (der laver marketing) skal være kritiske overfor de produkter, vi ønsker at sælge. Personligt har jeg eksempelvis sagt nej til at arbejde med et tobaksbrand.

Coaching beskæftiger sig også med adfærdspsykologi, blot med omvendt fortegn i forhold til marketing.

Da jeg coachede, hjalp jeg mine klienter til at genkende de såkaldte bias, mønstre og overbevisninger, der ubevidst styrede deres handlinger. Når de kunne kende dem, kunne de handle meget mere hensigtsmæssigt mod de drømme og mål, de havde. Eller de kunne blive bevidste om, hvilke drømme de egentlig havde i det ubevidste.

For mig kan adfærdspsykologi ses fra to forskellige vinkler, og min erfaring fra den ene vinkel styrker mit arbejde med den anden vinkel.