Op til 90 % åbner det her brev

I sidste uge hjalp jeg endnu en lille virksomhed med at skrive et godt gammeldags brev. Altså sådan et, der bliver printet ud på papir og omdelt med posten.
Old school, tænker du måske?
Absolut.
Men effektivt!
Måske endda mere effektivt i dag end tidligere.
Skal vi tro amerikanerne, så er det nemlig op til 90 %, der åbner et gammeldags brev!
Og hvis vi lige sammenligner den åbningsrate med de ca. 20 %, som er standard-åbningsrate for en e-mail, så er det RET imponerende.
Måske virker en gammeldags snail-mail SÅ godt, fordi den ikke så let bliver væk i den uendelige strøm af e-mails, som de fleste af os modtager hver dag.
Den havner heller ikke en ’promotion’ folder eller en ’spam’ folder.
Måske virker et gammeldags brev, fordi det er mere spændende at åbne sådan et i forhold til at klikke på en e-mail.
Og måske virker et brev så godt, fordi modtageren får fornemmelsen af, at afsender har gjort sig ekstra umage og virkelig mener det med sådan et rigtigt brev.
(Her får jeg også lige lyst til at smide den psykologiske trigger ’gengældelse’(eller mere fornemt: ’Reciprocitet’) ind i puljen. Gengældelse betyder helt enkelt, at vi mennesker er mere tilbøjelige til at give igen, hvis vi har modtaget noget først. Og et fysisk brev er bare lidt ekstra. Måske endda så meget ekstra, at modtageren er mere tilbøjelig til at gengælde opmærksomheden med et svar tilbage).
Ud over, at din åbningsrate på et brev er op til 90 %, så er RESPONSraten 5 – 9 gange højere end ved nogen anden marketingkanal! Det vil sige, at folk reagerer på et brev.
Vil du starte 2022 med et godt gammeldags og ikke mindst konverterende brev til dine potentielle kunder?
Et, som folk rent faktisk gider at læse? OG som de reagerer på?
Så send mig en besked, og så vender jeg tilbage til dig.
Lad os prøve noget, de andre ikke gør!
0 kommentarer
Skriv en kommentar