PS: 90 % læser dit PS først

Skærmbillede 2020-11-05 kl. 15.39.46

Nu skal du høre noget vildt.

Over 90 % af dine læsere læser et PS., før de læser resten af teksten i din e-mail eller dit brev.

90 PROCENT!

Det betyder, at du ikke kan negligere PS’et, når du skriver e-mails og breve. Faktisk bør du virkelig lægge nogle kræfter i netop denne tekstbid, når du skriver for at sælge.

PS.’et er den ANDEN MEST LÆSET TEKST efter din overskrift.

Din læser springer simpelthen fra overskriften og ned til PS’et, inden hun eller han beslutter, om resten af din tekst er tiden værd.

Forklaringen er, at din læsers hjerne er doven.

Eller sagt på en anden måde – den er energieffektiv! Vores hjerner vil gerne have os hurtigst muligt fra A til B uden at bruge for megen energi. Og her har PS’et en visuel fordel i forhold til resten af din tekst. Det står ud fra resten af teksten.

Din læser opfatter et PS som et lille resumé af hele teksten, så rent energimæssigt giver det mening, at læse det først - for så at vurdere, om der skal bruges tid på hele teksten. Din (læsers) dovne hjerne tager ikke dovenskaben let!

Og derfor bliver PS´et uimodståeligt interessant.

Du kan bruge dit PS til fx at:

  • Opsummere din pointe fra din e-mail eller dit brev (For dem der ikke gider læse hele mailen)
  • Sætte en stram deadline for dit tilbud (det øger chancen for at modtageren handler på dit tilbud)
  • Dele et testimonial (Det er Social Proof, og vi mennesker elsker det)
  • Overrask. Skriv noget uventet. Det uventede skaber følelser, følelser skaber handling.
  • Peg på en (anden) fed service, som din modtager vil have glæde af.

Så - hvad skal der stå i dit næste PS?

PS: Vil du have endnu flere af denne slags tips - og vil du have dem, længe inden de rammer bloggen her? Så tilmeld dig mit nyhedsbrev her. Du kan afmelde, når som helst - hvis du bliver træt af gode, konkrete skrivetips, altså.

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar